Gratis träning men visst är det segt ibland

Under min morgonpromenad på väg till jobbet idag började jag fundera över hur långt jag går varje vecka. Det blir ju en hel del gratis träning, så där nästan 1 h 50 minuter varje dag. Antar att det blir ett par mil per vecka, det låter mkt men det känns inte speciellt långt när jag går. Det har blivit en vana, samma rutiner...hörlurarna från ipoden i öronen och sedan är det bara att börja gå. Det händer ju att jag blir lite less på musiken men då har jag ju både Kirran och fröken Estun som tipsar hejvilt om ny musik. Jag har ju på något märkligt sätt blivit LinkinPark diggare utan min vetskap i och med min vänskap till zessorna.

Det jag uppskattar mest med morgonpromenaderna är att jag hinner tänka, reflektera, fundera och rensa både knopp och kropp. I morse efter den 5:e snoozningen insåg jag att om jag började ta bussen till jobbet skulle jag nästan kunna sova 1 h längre varje morgon. Men vad händer då med min gratisträning? Det är ju inte direkt så att jag skulle träna själv 1 h 50 minuter varje dags om jag tog bussen till och från träningen, så bra känner jag mig själv iaf.

Nä...så länge vädret tillåter så kommer jag promenera även om det känns segt ibland...

//Gnurp..numera powerwalk även om jag föredrar powernap 

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0