Vem som helst kallas inte för garpen

Jag har genom alla år haft olika smeknamn och blivit kallad för olika saker av olika personer, efter att ha blivit kallad: Sanna, Sussi, Sushi och Suzieq genom hela mitt liv började någon plötsligt säga Garpen och allt föll på plats.
Eftersom hela laget består utav smeknamn är det inte lätt att hålla reda på zessornas riktiga namn. Jag vet inte hur många gånger jag svarat i mobilen och sagt Susan eftersom jag inte känt igen nummret i displayen och i andra änden är det helt tyst...jag kan liksom föreställa mig hur personen på andra sidan funderar på var de kommit, lika roligt varje gång :)

Har länge funderat på ett nytt svarsmeddelande i röstbrevlådan...
-Du har kommit till Susan även kallad Garpen, Sanna, Sussi eller Sushi, jag kan inte svara just nu...
för att boka en dejt tryck 1
för att lämna ett meddelande tryck 2
för att bara säga hej tryck 3

image134

För er som inte vet, slår man upp ordet smeknamn i Wikipedia, the free Encyclopedia får man fram följande: 
Smeknamn är ett kärleksfullt ersättningsnamn för en person, ort, förening eller ett föremål, men kan även vara ett binamn/tillnamn.

Söker man på Garpen hittar man lite av varje...vad tycker ni om min båt?

image136

Letar man efter andra personer som går under namnet Garpen, finner man en speciell person som ökar pressen på att man måste leva upp till namnet.
Johan Garpenlöv, aka "Garpen", svensken som gjort 10 säsonger i NHL och under sin rookiesäsong gjorde 39 poäng, som sagt... jag har en del att jobba på :) 

image135

Men kom ihåg, vem som helst kallas inte för Garpen!


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0