Top 3 på tränarfronten

Jag funderade på vad kraven skulle vara för att få vara med på min lista över top 3 på tränarfronten, dvs tränare som jag själv haft genom min innebandykarriär. Jag satte egentligen bara upp en regel...personen i fråga måste ha tränat mig i minst 2 säsonger.

                                                                              image6

1. Örjan Lindberg (Balrog) -
Under mina två säsonger i Balrog, lärde jag mig mer taktiska saker än jag gjort under hela min innebandykarriär. Örjan eller ÖL som han själv kallar sig är helt klart den bästa tränaren jag haft, alla kategorier. Han kan få vilket kvartersgäng som helst att ta en plats i Globen! (lite till överdrift men ni fattar säkert min poäng)

                                                        image4

Han kan verkligen få ut det bästa ur varje spelare och coachar aktivt varje byte, ett föredömme bland tränare. Jag kommer aldrig glömma min första försäsong med Balrog när ÖL drog upp oss i en j-la sandbacke i 80 grader vinkel, jag tror aldrig vi kom upp...vi trampade och trampade och trampade. Födelen med att ha haft ÖL under en försäsong är att du aldrig kommer att få uppleva någonting jobbigare när det gäller barmarksträning...det är iaf vad jag intalar mig själv, det kan hända att jag kommer få äta upp detta längre fram men det kan jag ta.:)
Jag hoppas verkligen ÖL lyckas ta Rönnby till Globen i år igen även om jag tidigare spelat i Balrog, men det är en fröjd att se en aktiv coach lyckas få sitt lag att prestera som bäst när det gäller. 

2. Åsa Sjöberg (Högdalen) - Efter att jag lämnade Täby tog jag ett mellan år i Zunda, vann S:t Erikscupen men bla Sanna Rådström (idag Täby) i laget därefter hamnade jag i Högdalen med Åsa Sjöberg som tränare. En liten tjej men en stor människa.
Åsa var en perfekt tränare för ett tjejlag i juniorålder, vi hade enormt skoj i laget men  ändå så var det tufft, vi varvade lek men allvar och jag tror aldrig jag skjutit så många dragskott som jag gjorde under Högdalstiden. Jag kan än idag höra Åsas kommentarer i mitt huvud.
- Skjut dragskott, endast dragskott...
Man kan väl säga att Åsa lade grunden till mitt dragskott och lät allvaret på innebandyplan dröja något år extra. 

3. Fredrik Jörneblad (Zunda) -  Det tog ungefär 4 säsonger tills jag fick höra Frippe ryta till ordentligt i omklädningsrummet, men det var f-n värt väntan!!! Frippe har lyckats få ihop ett gäng "udda" individer till ett lag, ett lag där man kan vara precis den man är...det är det som är charmen med Zunda...KOM SOM DU ÄR!!!
Jag kan inte sätta fingret på vad det är som gör att Frippe hamnar på min top 3 lista...men han har skapat ett lag som jag trivs Zuper tillsammans med.


Nu när vi går in i en ny säsong kommer jag att mötas av ett helt nytt ansikte i form av Pär Svennar och sedan Magnus Olhsson som tränade Zunda redan förra säsongen. Det ska bli väldigt intressant att se vad vi kan åstakomma tillsammans och vem vet, Pär och Magnus kanske hamnar i toppen av min lista nästa säsong.
 


Något att tillägga?
Postat av: Clara

gumman, Frippe heter Jörneblad...haha. Vilken fin sida du har här =)

2007-04-12 @ 09:57:43

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0