Morgonpromenad med härlig vy

I morse mer trött än vanligt släpade jag mig själv upp ur sängen, tittade lite snabbt på klockan och bestämde mig för att promenera till jobbet, en tur på ca 50 minuter. Jag mötte cyklist på cyklist och började nästan själv undra varför jag inte valde cykeln men sedan slog det mig att alla de dagar jag cyklat har jag missat en underbar miljö som jag har på väg till och från jobbet. När jag cyklar brukar det gå undan, jag har bara ett mål i sikte och det är att ta mig från punkt A till punkt B på kortast tänkbara tid. Då finns det inte tid att kolla runt på miljön utan det är bara full fart framåt.
Men idag tog jag mig tid att verkligen njuta på väg till jobbet...

image144
I början av promenaden, nere vid Elins hak

image145
Tom solen hann titta fram bland vass och annat slask

image146
MOOOAAAA...

image147
Stig med extra spår :)

image148
Bakom husen till höger bor lilla jag

image149
Allén vid Bergshamra

image150
Det blir en del vägval...

image151
Närmar mig Danderyd...det kanske märks :)

image152
Samma bild fast från en annan vinkel

I morse tog det inte 20 minuter till jobbet (som det brukar med cykel) utan snarare 60 minuter men det var det värt!

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0