Innebandyfesten...

Efter att Täby precis förlorat ett guld bestämde vi (Clarken, Anneli, Maja och jag) oss för att fira Täbys silver. Vi började kvällen i Solna, åt lite middag och började sakta men säkert göra oss klara inför kvällen festande. C ringde och berättade att hon hamnat mitt i presskonferansen och lite därtill, vi andra kunde inget annat än att skratta...där C är händer det alltid grejer :) hur bär hon sig åt egentligen?

Under kvällen fick jag ett samtal från Kjelle som undrade om vi skulle gå på innebandyfesten, hon och Julia hade sällskap och vi bestämde oss för att mötas upp inne i Annexet.

Jag valde efter smakråd från girlzen att ta på mig mina sk "skavsårsstövlar", namnet säger väl det mesta och igår levde stövlarna verkligen upp till sitt namn. Kanske inte den bästa idén jag haft, och vilka vänner jag har som rekommenderar mig att ta på mig stövlarna :) Jag kan säga så här, det finns fler orsaker till att jag degar i soffan idag, bortsett från "vattenintaget" igår.

Väl inne träffade vi massor av vänner och bekanta, alla med en sak gemensamt...kärleken till innebandyn. 

Vi hälsade på Danne som trots förlusten verkade hyffsat glad. Oavsett om detta var ärligt eller inte så kommer han och resten av gänget i Täby inse sin bragd, det har alla andra redan gjort. Efter att ha pratat med Danne fick jag syn på personen som avgjorde herrfinalen och jag kunde ingenting annat än att få min åsikt hörd. Traskade fram till Magnus Svensson och fick fram dessa ord:

Jag är jävligt arg att Täby inte vann men dina mål var fan snygga, grattis till guldet (hann tom svära...två ggr om)

Magnus garvade lite men tackade för gratulationen. 

Efter en massa danssteg beslutade vi oss för att gratta Täbyspelarna och såg att Ricky blivit av med både hår och slutspelsskägg, nyrakad och fin. Lika så hade Edlund lekt med rakhyveln, slutspelsskägget var long gone!

Vi träffade även en kär vän under namnet Ö som dansade på för fullt på dansgolvet med sällskap...frågan vi alla ställde oss var: vem var killen?????

Träffade många gamla lagkamrater: Emma (storasyster till Frida Eriksson i Iksu), Sanna Rådström, Lycke, Carro, Sara Olsson (tvillingsyrran spelar i Balrog), för att bara nämna några.
När jag stötte på Sara gjorde jag bort mig för första gången under kvällen. Jag sa hej och trodde att det var Hanna (Saras tvillingsyrra) jag pratade med och frågade hur syrran mådde, hon som flyttat pga av studier...som svar fick jag; det är jag som är Sara den som flyttat...pinsamt värre, jag kunde ingenting annat än att garva åt situationen.

Senare under kvällen träffade jag x som fick en kram, fick veta att han mådde bra och att allt var ok med honom sedan sa han lite på skämt, jag måste ju se till så att du sköter dig...just de orden stämde verkligen inte överens med min kväll :)

Efter att ha varit med om det mesta under kvällen trodde jag inte att det kunde bli värre, men så fel jag hade...
Jag stod i baren och skulle beställa när jag fick en klapp på axeln...jag vände mig om och där stod Guldtränaren, Örjan Lindberg med ett leende lika stort som Globen. Jag fick en bamsekram av storleken större och en blöt puss på kinden + ett par välvalda och otroligt fina ord från guldtränaren. Dessa ord fick mig att börja gråta....mmmm ni läser rätt, fatta att jag började gråta mitt under festen...och inte nog med det...I BAREN!!!! (Paparazzi Clarken var genast där med kameran så bildbevis finner ni längre ner)
Ingen vacker syn men för er som inte hänger med så är ÖL den bästa tränare jag haft och han har verkligen betytt mkt för mig innebandymässigt, en bättre tränare finns inte. 

Kvällen var full av skratt, glädje, mingel, dans, dricka och framför allt KÄRLEK!!!!!!!

Vi åkte som vanligt hem med taxi Martín (bästa taxin i stan) och Anneli jag kommer fortfarande ihåg....3:e juni

Låg i säng vid 03.38 efter en härlig men ack så pinsam kväll :)

Bilder från kvällen...
image116
Clarken gör ett gästinlägg

image118
Tjejsnack i köket

image119
 Jag och Clarken ler som söta sockerpringlor


image120
Det ska fixas och trixas, håret måste ju vara perfekt :)

image121
Maja villle vara med på bild

image125
Anneli verkar inte gilla smaken av sin röda drink...dessutom låg hon efter :) jobbigt läge...

image122
Maja skålar

   
image124
KUNG Örjan poppade upp från ingenstans och gav mig en puss på kinden och ett par välvalda ord som värmde...

Resultatet...
image126
Jag började böla, ingen vacker syn, men jag bjuder på den... för orden jag fick betyder massor för mig, speciellt från en coach som ÖL.


Och JA, jag kommer bryta in mellan 1 och 2 under hela nästa säsong...och för er som inte fattar kommer ni snart förstå.

Något att tillägga?
Postat av: Fia

ååå... vad fiiint :)

2007-04-22 @ 22:03:12
URL: http://israelsson.blogg.se
Postat av: Minne

Herregud hur kunde jag missa dig på festen!!!
vart gömde du dig? Eller var det kanske jag som inte såg.. *s*

2007-04-23 @ 12:07:02
URL: http://hermine.blogg.se
Postat av: Garpen

Minne, så här i efterhand borde jag kanske ha gömt mig :)
Snygg frilla föresten!

2007-04-23 @ 12:28:07
Postat av: Minne

Ja jag sprang bara och irrade omkring hela kvällen men kul var det!
tack, frillan är ny och den funkar ganska bra!

2007-04-23 @ 14:35:40
URL: http://hermine.blogg.se

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0