Gästinlägg av Clarken

Nu har jag fått äran att göra ett litet gästinlägg här på Garpens blogg. Jag ser mig själv som en trogen läsare och ser detta som ett hedersuppdrag!

Just nu står garpen och tar bilder på mig, men i övrigt så håller tjejerna på att göra sig i ordning inför kvällens partaj. Vi var alla i Globen idag och såg Täby först förlora SM-guld men nu har dom vunnit silver och det ska vi vara med och fira.

Dagen började med att skjutsa MR 33 till Globen, det var jippon mm som skulle klaras av och sedan var det bara att reka att parkeringen jag lånat av en kille på jobbets morsa (komplicerat) var ledig till mina bröder som kom direkt från sundsvall med min bil som varit på reparation hos farsan i sundsvall.

Allt gick enligt planerna och väl tillbaka i Sköndal var det bara att byta om och sedan ta bussen in till Gullmars och Globen. Mötte upp Garp som var tjusig som vanligt, jag köpte en vurre efter att jag bara ätit två rostade mackor till frukost. Sedan stod vi i kö för att komma in och en kvinna i 50-års åldern frågade om vi ladda hennes telefon (?). Hon hade närmaste panik skrivet över ansiktet så jag och garpen jobbade som det team vi alltid varit, och fyllde på hennes kort, med pengar såklart.. Hon tackade så mkt och vi hade gjort dagens goda gärning.

Vid 14-tiden kom killarna från sundsvall. Min vägbeskrivning till parkeringsplatsen var superbra och det hade inte varit några problem att hitta (nöjd). Min minsta bror, Petter 15, hade aldrig varit i globen, så det var roligt att man fick bidra till att killen fick uppleva det i tidig ålder....

Dammatchen var en rysare. Jag sprang till Entre 2 igen för att lämna biljetterna till Maja, Anneli, Martin och hans dotter.
Nu blev jag riktigt nervös inför Täbymatchen men det lugnade ner sig.
Matchen vet ni hur den slutade....efter slutsignalen satt vi bara tysta. Sa ingenting...Hade dom förlorat med 6-1 hade detinte varit nått snack men nu var det så nära....SÅ NÄRA!

Efter matchen träffade jag på Binge och hängde med över planen till presskonferensen. Plötsligt var jag där inne och jag insåg att det var dags att slå av mobilen för att inte avslöja att jag var en "vanlig dödlig" som tagit mig in på pressmark. Danne var inte så superglad men vem är det när man förlorat ett SM guld på 3 minuter.

Till slut insåg jag att jag var tvungen att dra, brorsorna väntade.
Jag sprang ner till omklädningen, skrek åt Rogga att hämta Dannes klubbor, sedan skyndade jag mig ut.
 I Sköndal var det bara att äta och byta om igen...Johan skjutade mig till Garpen och här sitter man.

Nu börjar tjejerna bli otåliga...allt hår är lockat och nya drinkar blandade. När jag ska sluta skriva?
Jo, jag ska nog avsluta nu. Vi ska ut och festa lite, man måste passa på medans man är träningsledig och umgås med världens bästa tjejer!

Kram på er alla. Vi har vunnit SM-silver, det är inte fy skam!

Vid tangentbordet med några drinkar i kroppen
//Clara-Bella
 


Något att tillägga?
Postat av: Julia & Kjelle

Otroligt vackert Clara!
Vi ses ikväll för att fira SM-Silver! :)

2007-04-21 @ 22:16:38

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0