Fokus inför SM-finalerna

Om jag inte har helt fel är det 110 % fokus som gäller i de fyra finallagen inför lördagen. Jag har själv varit där och det är en upplevelse utan dess like. Jag önskar att alla spelare någon gång får uppleva den känsla det är att kliva in på golvet i Globen (i mitt fall Hovet). Fatta känslan av att få lira inför 15.000 människor, vissa grejar det utan problem och blir 10 ggr bättre än vanligt medan andra går ner sig totalt och lyckas inte få kropp och knopp att jobba tillsammans. På lördag får vi se vilka som behärskar pressen bäst, alla finallagen bortsätt från Täby har rutin från Globen men på något underligt sätt tror jag Täby är det lag som kommer greja det hela bäst.


Täby består av vinnarskallar och alla vill uppleva känslan av att vara KUNG för dagen, frågan är bara vem som får sista ordet...?


 

image90



Jag tippar att Rönnby vinner damfinalen och Täby går vinnande ur herrfinalen, men det blir säkert jämt.
Det vore otroligt skoj att få se ett skifte i innebandysverige och jag är glad att få se maktskiftet direkt på plats. Jag hoppas innebandysverige får se ett lyckligt slut på Täbys framgångssaga....

image91

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0