Finaldagen i Globen

Träffade upp Clarken utanför Globen och började köa för att ta plats inför damfinalen. Vi hade kanonplatser och hamnade under Rönnby klacken som jobbade på riktigt bra både på och utanför planen.

image107
Lite suddigt...men på plats i Globen

Jag tippade ju inför finalerna att Rönnby och Täby skulle ta hem guldet, såg länge ut som att mitt tips skulle hålla, ack så nära det var... 

Iksu var bra i andra perioden, bortsett från det tycker jag inte att laget hade några riktigt farliga chanser, de var dock sjukt effektiva. Rönnby bjöd publiken på sevärd innebandy och startade matchen bäst men efter att Iksu gjort sitt första mål avtog Rönnbys fina spel. I sista perioden satte Rönnby press på Iksu och gjorde allting helt rätt och lyckades få fram en sudden death där bland annt Widar fick ett friläge. Det ultimata i en final för publiken är ju att matchen avgörs på straffar, vilket denna match också gjorde....en sjukt spännande sådan. 

När sista straffen satt för Rönnby kunde jag inget annat än att jubla tillsammans med Rönnbys hejarklack. Jag tittade lite extra på Örjans reaktion och gladde mig enormt eftersom han äntligen fick ta ytterligare ett SM-guld.

ETT STORT GRATTIS ÖL!

När det var dags för herrfinalen hade jag och Clarken fått sällskap av Maja och Anneli + hela Täbyklacken. Mitt emot oss satt ett hav av blåa tröjor, och då snackar vi säkert 500 personer alla med en sak gemensamt, de ville föra Warberg fram till ett nytt SM-guld. 
Alla i Täbyklacken var nervösa men det såg vi inte skymten av hos spelarna. Finalen var grymt jämn och så snabbt Warberg tog ledningen reducerade Täby och matchen kändes verkligen vidöppen. När Täby sen i 3:e perioden tog ledningen med 3-2 trodde vi nog alla att segern låg inom räckhåll och i värsta fall skulle det bli förlängning eftersom klockan stod på 16.32 (eller något i den stilen iaf). Men sedan slogs alla drömmar i kras inom loppet av 18 sekunder. Först gör Magnus Svensson 3-3 för att några sekunder senare göra 4-3 och sätta pressen på Täby igen. Runt omkring mig satt människor och gapade, de kunde inte tro sina ögon...

Jag säger som Näslund brukar säga; vad hände? 

Täby valde att ta ut Ramsin för att sätta in en 6:e spelare och satsa alla kort på en reducering, det gick dessvärre inte hela vägen den här gången. All heder till Warberg som lyckades vända i slutminuterna även om jag hade sett Täby som vinnare. Jag hann iaf berätta för Magnus Svensson vad jag tyckte om hans mål senare under kvällen (mer om det i festdelen). 

Bilder från Globen...
image112
Rönnby intågar till publikens jubel

image113
Iksu sätter press på Rönnby

image115
Rönnby står som segrare, matchen är avgjord

image117
Täbys herrar tågar in

image108
Clarken med mobilen i högst hugg

image114
Maja och Anneli gjorde oss sällskap i Täbyklacken

image109
Träffade två personer som jag har skakat hand med flest gånger under denna säsong...vårt kära domarpar. Märkligt nog  kände ingen av girlsen igen de civilklädda :)

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0