En helg fylld av aktiviteter

Det började redan i fredags då Anneli och Clara tittade förbi för att planera lite inför vår roadtrip. Vi lagade lite kycklingsallad eller rättare sagt väldigt mkt kycklingsallad.

Blev en del över efter att vi ätit...
image38

Vi ringde ner till Västervik och skojade friskt med personen i luren. Vi kollade för skoj skull upp Västerviks turistsida på nätet för att se vad som eventuellt kan locka under vår roadtrip...det fanns ett och annat skoj :)

Under lördagen var det mest förberedelser inför kvällen men jag hann med att ringa mina föräldrar som är i Thailand och jag skulle ljuga om jag sa att jag inte var avundsjuk.
Klockan 15.00 var vi ett gäng som drog ner till Hagaparken för att umgås, det var inslag av fotboll och kubb men framförallt var det premiär för grillen.
Med kanonväder, trevligt sällskap och god mat blev kvällen lång och för att bibehålla mysfaktorn fixade vi en brasa.

image41


Mysfaktorn var på topp...

image42

Söndagen började vid 9.00 med en jakt...en jakt på min cykelpump. Efter en timme gav jag upp och försökte istället med en liten pump och efter en stunds pumpande gav jag upp. Någonting var knas med bakhjulet och jag började mecka lite och insåg ganska snabbt att det antingen var fel på ventilen eller slangen.

image43

Jag åkte en sväng till Solna Centrum och garderade mig genom att köpa både ventil och slang, men att köpa en helt ny cykel lockar, speciellt nu när jag har perfekt avstånd till jobb och träning.


Under söndagen hann jag även med en vända till bion, stängde som vanligt inte av mobilen helt utan hade vibratorn på och självklart fick jag ett samtal mitt under filmen och hela väskan började vibrera, smidig som jag är började jag hosta och röra på mig, allt för att inte folk skulle höra telefonen. Det var clarken som ringde och hon bad mig ringa upp vilket jag också gjorde...TÄBY HAR GÅTT TILL FINAL!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Det var allt jag hörde innan jag själv började jubla...

De personer som lagt ut sina finalbiljetter på Blocket fick nog ett och annat samtal från personer som nu vill se finalen live och visst känns finalen allt hetare nu när Täby står på ena sidan av planen.

Efter en händelserik helg är det nu dags för vardagen igen men veckan som kommer har en hel del att erbjuda...
 


Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0