Årets första cykeltur avklarad

Valde cykeln framför bussen i morse, trots bara 2 fungerande växlar (utav 21) tog det bara 20 minuter till jobbet. Hur skönt som helst bortsett från "mördarbacken" vid Bergshamra, men jag försöker se positivt på det hela...jag får ju nerförsbacke på vägen hem.

image45

Funderar rätt mkt på att köpa en ny cykel för min gamla har varit med ett bra tag nu och jag vill ju helst komma fram hel och helst utan skrapsår. Ordet skrapsår får mig att tänka tillbaka på när jag var liten och min storebror fick rädda mig när jag barfota åkte ner i en backe med min cykel. Jag kunde inte bromsa och satt ner fötterna och drog de efter cykeln...mer behöver jag nog inte berätta...ni fattar. Med köttsår till fötter hade jag inte så mkt mer att välja på än att sitta i barnvagn, blev sittandes i vagn i drygt 1 månad. Det var bara att gilla läget och tacka min bror för hade han inte fått stopp på min cykel hade jag nog inte haft några tår kvar, en tålös Garpen...ingen vacker syn :)

Back to work...

Något att tillägga?

Kommenatera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0